نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین برگزار شد

nasrat_admin
mmd

نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین به ریاست ملا عبدالمجید آخند سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین با اشتراک مولوی عبدالرزاق آخند معین تخنیکی و مسلکی، شیخ صاحب عبدالحکیم حقانی معین امور شهدا و معلولین، مولوی کلیم الله افغان رئیس عمومی مالی و اداری و رؤسای بخش های مربوطه دایر گردید.

در این نشست پیرامون موضوعاتی که از سوی قاری شاه محمد دوست رئیس دفتر وزارت امور شهدا و معلولین ارایه گردید، پیرامون خانواده های آنعده شهدای مجرد که تعداد شان بیشتر از یکتن بوده و با چالش های اقتصادی روبرو هستند بحث صورت گرفت، در جریان این نشست تذکر بعمل آمد که پیش از این هم موضوع فوق الذکر با ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان شریک گردیده بود که نسبت کمبود بودجه مستحق پرداخت مساعدت ماهانه شمرده نمی شدند.

در این نشست به رؤسای ولایتی هدایت داده شد تا آنعده خانواده های که بیشتر از یک شهید مجرد ثبت دارند در لیست مساعدت های بنیادهای خیریه گرفته شوند، همچنان در این نشست تاکید شد خانواده های آنعده یتیمانی که با چالش های جدی اقتصادی مواجه اند مشکلات شان با رهبری وزارت امور شهدا و معلولین در میان گذاشته شده تا باشد با آنها کمک های فوق العاده صورت بگیرند.

در این نشست همچنان پیرامون تعدیل و تغییر برخی از ماده های طرزالعمل مساعدت های ماهوار وزارت امور شهدا و معلولین نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در اخیر سال در برخی ماده های طرزالعمل فوق الذکر تغییر به میان خواهند آمد.

در نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین پیرامون وثایق و وکالت خط های شهدا نیز صحبت شده و فیصله بعمل آمد که به استثنای خانواده های شهدای امارت اسلامی، ایتام عساکر کشته شده نیز مستلزم به ارایه وثایق، مجرد خط و وکالت خط نمی باشند، چون در اکثر موارد در وثایق تعداد یتیمان به گونه متفاوت ثبت گردیده است، همچنان رؤسای ولایات مکلف گردیدند تا در پروسه تثبیت یتیمان ارقام دقیق آنها را از راه مشاهده و تحقیق مشخص نموده که در این زمینه مشاهده و جمع آوری معلومات دقیق ضروری پنداشته میشود.

در این نشست همچنان به رؤسای مرکزی وزارت امور شهدا و معلولین وظیفه سپرده شد تا به منظور ارتباط بهتر و انجام امور به موقع گروپ های وتساپ را با مدیران مربوطه این وزارت در ولسوالی ها ایجاد نمایند.

طی این نشست فیصله بعمل آمد تا بعد از این کارمندان ولایتی که با خواندن و نوشتن لسان پشتو آشنایی کامل ندارند به لسان دری و آنانیکه به خواندن و نوشتن لسان دری آشنایی کامل ندارند به لسان پشتو مراسلات را انجام دهند.

 در اخیر این نشست به رؤسای ولایتی وظیفه سپرده شد تا لیست آنعده خانواده های که بیشتر از سه تن شهید داده اند ترتیب و با رهبری وزارت امور شهدا و معلولین شریک نمایند.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۱/۸/۹ - ۱۲:۵۷
Background image

نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین برگزار شد

نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین به ریاست ملا عبدالمجید آخند سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین با اشتراک مولوی عبدالرزاق آخند معین تخنیکی و مسلکی، شیخ صاحب عبدالحکیم حقانی معین . . .

پنجشنبه ۱۴۰۰/۵/۷ - ۱۰:۳۲
Background image

اطلاعیه

فراخوان مشارکت دولتداری باز درباره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در بنامه عملی ملی -3

 

دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۷ - ۱۵:۳۰
Background image

اطلاعیه

به اطلاع عموم ورثه‌ی محترم شهدا رسانیده می‌شود، کسانی‌که (فورم تایید وجود ورثه) خویش را دریافت نکرده است، لطف نموده هرچه زود تر به وزارت مراجعه نموده و فورم تایید وجود ورثه را اخذ و . . .

بازگشت به اطلاعیه ها