نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین برگزار شد

nasrat_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۷/۴ - ۱۱:۵۶
mmd

نشست شورای رهبری وزارت امور شهدا و معلولین به ریاست ملا عبدالمجید آخند سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین با اشتراک شیخ صاحب عبدالحکیم حقانی معین امور شهدا و معلولین، مولوی کلیم الله افغان رئیس عمومی مالی و اداری و رؤسای بخش های مربوطه دایر گردید.

در این نشست پیرامون موضوعاتی که از سوی قاری شاه محمد دوست رئیس دفتر وزارت امور شهدا و معلولین  ارایه گردید، پیرامون تاریخ آغاز برنامه آموزشی و حرفوی چهارماهه  برای ایتام لاوارث بحث و تبادل نظر صورت گرفته و فیصله بعمل آمد که برنامه آموزشی متذکره روز چهارشنبه هفته جاری راه اندازی گردد. در این ورکشاپ به ۴۰ تن از ایتام لاوارث حرفه های خیاطی و ترمیم موبایل آموزش داده میشوند.

در این نشست همچنان در‌ رابطه به راه های جلوگیری از ازدحام مراجعین به این وزارت نیز  بحث شد و فیصله بعمل آمد که سه روز اول هفته به مراجعین طبقه ذکور و سه روز دیگر آن به مراجعین طبقه اناث به منظور انجام امور رسمی شان اختصاص داده شوند.

 به منظور رسیدگی به مشکلات مراجعین یک هیئتی نیز تعیین گردید که در ترکیب آن مولوی احسان الله حقانی رئیس تفتیش داخلی، سید محمد عظیم آغا رئیس پلان و هماهنگی، مفتی فیصل مسؤل اطلاعات و ارتباط عامه و همچنان ملا عبدالرحمن فهیم رئیس اداری و خدمات وزارت امور شهدا و معلولین شامل می باشند.

در نشست امروزی شورای رهبری وزارت امور‌ شهدا و معلولین در رابطه به پرداخت حقوق  دختران یتیم که سن شان بیشتر‌ از ۲۵ سال بوده  و ازدواج نکرده باشند نیز بحث صورت گرفت و فیصله بعمل آمد که پس از این اشخاص متذکره شامل پروسه پرداخت حقوق و امتیازات از سوی وزارت امور شهدا و معلولین نمی باشند.

همچنان در این نشست پیرامون چگونگی فورم های رخصتی یومیه کارمندان این وزارت نیز بحث صورت گرفته و در رابطه به کارمندان مربوط به ریاست های ولایات که به منظور انجام وظایف رسمی به مرکز می آیند فیصله بعمل آمد تا حین مراجعه به مرکز مکتوب رسمی از ریاست های مربوطه شان را باخود داشته و در هنگام برگشت نیز مکتوبی رسمی از سوی ریاست منابع بشری وزارت امور شهدا و معلولین برای شان اصدار گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۸:۴۲
Background image

ورکشاپ آموزشی برای مدیران هشت ولسوالی ولایت پکتیا در ریاست امور شهدا و معلولین آن ولایت برگزار شد

ورکشاپ متذکره که با حضور داشت محترم مولوی محمد نبی محمدی رئیس امور شهدا و معلولین ولایت پکتیا برگزار گردید، در آن به مدیران مربوطه هشت ولسوالی آن ولایت بر اساس فیصله جدید رهبری وزارت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۸:۱۳
Background image

با دوصدو هفتاد (۲۷۰) خانواده فدایان (استشهادیان)در ماه مبارک رمضان کمک های نقدی صورت گرفته است

بر اساس هدایت رهبری وزارت امور شهدا و معلولین و با سعی و تلاش آمریت شهدای خاص به (۲۷۰) خانواده های فدایان (استشهادیان) در ولایات پکتیا، پکتیکا، خوست و غزنی کمک های نقدی مدنظر گرفته شده. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۱:۳۲
Background image

رئیس امور شهدا و معلولین ولایت پکتیکا با تعدادی خانواده های شهدا در ولسوالی اُرگون کمک نقدی نمود

محترم مولوی محمد نبی وهاج، رئیس امور شهدا و معلولین ولایت پکتیکا را که مدیران امور شهدا و معلولین ولسوالی های یوسف خیل و اُرگون همراهی می نمود، ضمن ملاقات با برخی خانواده های شهدای. . .

BACK TO NEWS