دیدار نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین با سفیر و نماینده دایمی افغانستان در ملل متحد

farahmand_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱۵ - ۱۳:۴۶
دیدار

پوهنمل حمیدالله فاروقی نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین با آقای غلام محمد اسحق‌زی سفیر و نماینده‌ دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد دیدار و در باره‌ی مسایل مرتبط با ورثه‌ی شهدا و اشخاص دارای معلولیت بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای فاروقی، ضمن سپاسگزاری از حضور آقای اسحق‌زی در مقر این وزارت، در باره‌ی برنامه‌ها، فعالیت‌ها، دستاوردها و چالش‌های فراروی وزارت امور شهدا و معلولین در راستای ارایه خدمات به ورثه‌ی شهدا و اشخاص دارای معلولیت به نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد معلومات داد و افزود که این وزارت در تلاش تأمین شفافیت و بهبود خدمات رسانی به ورثه‌ی شهدا و اشخاص دارای معلولیت است

سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین افزود که وزارت امور شهدا و معلولین در مطابقت با قانون حقوق و امتیازات ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت و در هماهنگی با نهادهای ذیربط ملی و بین المللی، زمینه‌های بازتوانی، تحصیلی و اشتغال‌زایی را برای اشخاص دارای معلولیت فراهم ساخته است، اما این همه، با توجه به آمار رو به افزایش اشخاص دارای معلولیت و ورثه‌ی شهدا در جامعه، کافی به‌نظر نمی‌رسد.

آقای فاروقی گفت که این وزارت به دلیل محدودیت‌های بودجوی و مقروضیت سال‌های گذشته، با چالش عمده در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خویش مواجه بوده که حل آن چالش‌ها، مستلزم دریافت حمایت‌های مالی و تخنیکی از سازمان‌های بین‌المللی و مخصوصا سازمان ملل متحد است.

سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین، از نماینده‌ی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد خواست تا در گفتگوها و مذاکرات دیپلماتیک با نمایندگان کشورهای منطقه و جهان در سازمان ملل متحد، موضوعات مرتبط به اشخاص دارای معلولیت و ورثه‌ی شهدا را در نظر داشته و از آنها خواهان همکاری‌های همه‌جانبه در این خصوص باشند.

آقای غلام محمد اسحق‌زی نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، از در نظر گرفتن موضوعات مرتبط با اشخاص دارای معلولیت و ورثه‌ی شهدا در اجندای گفتگوها و مذاکرات دیپلماتیک شان با نمایندگان کشورهای دیگر در سازمان ملل متحد، به سرپرست این وزارت اطمینان داد و افزود که در خصوص ایجاد صندوق تعاونی نیز با مسوولان ذیربط در سازمان ملل متحدر در نیویارک صحبت خواهند کرد.

نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، موضوع ادغام، بلند بردن مشارکت افراد داری معلولیت و ورثه‌ی شهدا و تغییر فرهنگ و ادبیات اجتماعی در برخورد با آنها را مهم خوانده و وعده سپرد تا در این خصوص نیز از همکاران بین‌المللی و سازمان ملل متحد درخواست کمک و حمایت‌های مالی و تخنیکی نماید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۹:۲۰
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین از روند کاری ریاست های مربوطه این وزارت در ولایات بغلان و سمنگان بازدید و بررسی بعمل آورد

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین که به ولایات شمال کشور سفر نموده است، امروز روند کاری و همچنان چگونگی ارایه خدمات به ورثه شهدا و معلولین از سوی ریاست های مربوطه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۴
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین به منظور بررسی از روند کاری ریاست مربوطه این وزارت به ولایت فاریاب سفر نمود

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین را که در این سفر محترم مولوی مولوی محمد امین درویش رئیس امور مالی و حسابی، محترم مولوی محمد آمر شهدای خاص، محترم مولوی شبیر احمد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۶ - ۱۰:۱۹
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین طی سفری به ولایت جوزجان به مقبرهای شهدای دشت لیلی رفته و به روح پاک شهدا اتحاف دعا نمود

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین طی سفری به ولایت جوزجان به مقبره های شهدای دشت لیلی رفته که به تعداد (۸۵۰۰) تن از مجاهدین بیگناه امارت اسلامی در سال ۱۳۸۰ هجری. . .

BACK TO NEWS