محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین به منظور بررسی از روند کاری ریاست مربوطه این وزارت به ولایت فاریاب سفر نمود

nasrat_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۴
mmd

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین را که در این سفر محترم مولوی مولوی محمد امین درویش رئیس امور مالی و حسابی، محترم مولوی محمد آمر شهدای خاص، محترم مولوی شبیر احمد خادم مسؤل مالی پروژۀ ریاست دیتابیس و معلومات همراهی می نمود، ضمن بررسی از روند کاری  ریاست امور شهدا و معلولین ولایت فاریاب با خانواده های فدایان، خانواده های شهدای متعدد و همچنان معلولین که در جریان جهاد بیست ساله عليه اشغال، دو یا بیشتر از دو عضو بدن شان معلول گردیده بود، در ولسوالی های قیصار، المار، شیرین تگاب، پشتون کوت و گرزیوان آن ولایت ملاقات نموده، مشکلات و خواست های آنان را استماع، ضمن ابراز همدردی با خانواده های متذکره مساعدت های نقدی نیز انجام دادند.

محترم وزیر صاحب در دیدار با خانواده های شهدا گفت: نظام اسلامی به برکت قربانی ها و فداکاری های بیشمار مجاهدین به میان آمده است و مسؤلین امارت اسلامی متعهد به ارایه خدمات مؤثر و شفاف به خانواده های شهدا و معلولین می باشند.

همچنان محترم مولوی محمد امین درویش رئیس امور مالی و حسابی این وزارت پیرامون آمار و ارقام ثبت شده ایتام، خانم های بیوه و معلولین معلومات مفصل ارایه نموده گفت: این وزارت به شمول مرکز در تمامی ولایات به تعداد (۶۵۳) هزار و (۲۶۵) تن ایتام، خانم های بیوه و معلولین را ثبت و راجستر نموده است، و در سال روان مبلغ (۳۰۰) میلیون افغانی بودجه را به ریاست امور شهدا و معلولین اختصاص داده بود که از آنجمله مبلغ (۲۴۰) میلیون افغانی آن در شش ماه اول سال روان به عنوان مساعدت های نقدی به ایتام، خانم های بیوه و معلولین پرداخت گردیده است.

موصوف همچنان از موجودیت شفافیت کامل در روند پرداخت مساعدت های نقدی ماهانۀ به ایتام، خانم بیوه و معلولین اطمینان کامل داده گفت: وزارت امور شهدا و معلولین بدون در نظر داشت هر گونه تبعیض به گونه یکسان به مستحقین مطابق طرح منظور شده این وزارت مساعدت های نقدی پرداخت می نماید.

قابل ذکر است که محترم وزیر صاحب پیش از این به ولایات بلخ، جوزجان و سرپل نیز سفر نموده بود، محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند  طی سفرهای خویش کارکردها و فعالیت های ریاست مربوطه این وزارت را مورد بررسی قرار داده و به منظور بهبود ارایه خدمات ورثۀ شهدا و معلولین به مسؤلین مربوطه هدایات لازم ارائه نمود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۹:۲۰
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین از روند کاری ریاست های مربوطه این وزارت در ولایات بغلان و سمنگان بازدید و بررسی بعمل آورد

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین که به ولایات شمال کشور سفر نموده است، امروز روند کاری و همچنان چگونگی ارایه خدمات به ورثه شهدا و معلولین از سوی ریاست های مربوطه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۷ - ۹:۱۴
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین به منظور بررسی از روند کاری ریاست مربوطه این وزارت به ولایت فاریاب سفر نمود

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین را که در این سفر محترم مولوی مولوی محمد امین درویش رئیس امور مالی و حسابی، محترم مولوی محمد آمر شهدای خاص، محترم مولوی شبیر احمد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۶ - ۱۰:۱۹
Background image

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین طی سفری به ولایت جوزجان به مقبرهای شهدای دشت لیلی رفته و به روح پاک شهدا اتحاف دعا نمود

محترم الحاج ملا عبدالمجید آخند وزیر امور شهدا و معلولین طی سفری به ولایت جوزجان به مقبره های شهدای دشت لیلی رفته که به تعداد (۸۵۰۰) تن از مجاهدین بیگناه امارت اسلامی در سال ۱۳۸۰ هجری. . .

BACK TO NEWS