بیوگرافی دل آقا صوفی زاده معین مالی و اداری وزارت دولت در امور شهدا و معلولین

 

mmd

 

محترم دل آقا صوفی ‌زاده فرزند محمد امان در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی در قریه درخیل ولسوالی رخه ولایت پنجشیر چشم به جهان گشود.

آقای صوفی زاده تعلیمات ابتدایی خود  را از مکتب ابوریحان البیرونی شهر کهنه کابل شروع نموده و سر انجام در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی از لیسه عاشقان و عارفان شهر کابل به سویه بکلوریا فارع گردید.

ایشان در سال ۱۳۷۴ شمسی از طریق رقابت امتحان کانکور وارد پوهنتون کابل شد و موفق به این گردید تا به پوهنحی حقوق و علوم سیاسی راه یابد که در سال ۱۳۸۵ با درجه عالی از پوهنځی متذکره فارغ گردید.

محترم دل آقا صوفی‌زاده در سال۱۳۹۱ هجری خورشیدی برای بدست اوردن سند ماستری خویش شامل پوهنتون اندراگاندی کشور هندوستان شد و در سال ۱۳۹۴ خورشیدی از رشته اداره عامه پوهنتون یاد شده مدرک ماستری اش را کسب نمود.

آقای صوفی‌زاده اولین مسولیت کاری  خود را در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی بحیث معاون مالی و اداری کمیته بین المللی صلیب سرخ در ولایت پروان شروع کرده که در اداره مذکور به مدت یک سال کار کرد، به تعقیب آن جناب ایشان در سال ۱۳۸۱ کار خود را به صفت آمر دفتر موسسهURF  که مربوط به دفتر KFW کشور جرمنی می‌باشد، آغاز وبرای ۲ سال ادامه داد.

محترم صوفی زاده از سال ۱۳۸۳ تجربه کاری حدود یازده ساله را در بخش ریاست مالی و اداری موسسه RM-ASIA که مربوط کمپنی بین المللی امریکایی می باشد نیز دارد.

ایشان در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی کار و فعالیت خود را با موسسه PCP جرمنی به صفت مشاور پروگرام در پروژه GIZ وزارت محترم امور داخله شروع نمود و به مدت ۲ سال با موسسه یاد شده کار خود را ادامه داد.

با ایجاد وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، طی فرمان رییس جمهور محمد اشرف غنی محترم دل آقا صوفی ‌زاده بحیث معین مالی و اداری این وزارت معرفی گردیده و به کار آغاز نمود و تا اکنون هم در این چوکی به کار خود ادامه میدهد.