ریاست دعوت و ارشاد وزارت امورشهدا و معلولین طی محفل نتایج امتحان عقیدتی و دینی کارمندان را اعلان نمود

nasrat_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۲ - ۸:۶
mmd

در محفل که به همین منظور در وزارت امور شهدا و معلولین تدویر یافته بود در آن الحاج ملا عبدالمجید آخند سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین، مولوی عبدالرزاق آخند معین مسلکی و تخنیکی، شیخ صاحب عبدالحکیم حقانی معین امور شهدا و معلولین، مولوی کلیم الله افغان رئیس عمومی مالی و اداری، شیخ محمد هاشم شهید یار رئیس عمومی دعوت و ارشاد و شماری از رؤسا و کارمندان وزارت امور شهدا و معلولین اشتراک ورزیده بودند.

 در این محفل شیخ صاحب عبدالحکیم حقانی معین امور شهدا و معلولین پیرامون مسؤلیت و وجایب دینی صحبت نموده افزود: خداوند متعال جل جلاله انسان را به زیورعلم آراسته ساخته و مسؤلیت همه ماست که در رسانیدن مسایل دینی وجیبه خویش را ادا نموده و قرآن عظیم الشان را که همه خیر و برکت دنیا و آخرت در آن نهفته است رهنمود زندگی خویش قرار دهیم.

وی همچنان افزود هر فرد جامعه مسؤل عمل کرد خویش است و هر فرد مسؤل باید منافع ملی را نسبت به منافع شخصی ارجحیت داده و در خدمت رعیت خویش باشد.

در این محفل مولوی کلیم الله افغان رئیس عمومی مالی و اداری وزارت امور شهدا و معلولین پیرامون خدمت گزاری به دین مبین اسلام صحبت نموده افزود: خدمت گزاری و رسانیدن مسایل دینی به فرد فرد جامعه مسؤلیت های ایمانی و وجدانی ما است. ما مسؤلیت داریم تا خدمات ارزنده را منحیث مسؤلین به مردم رنج دیده کشور ارائه نماییم.

در این محفل شیخ محمد هاشم شهیدیار رئیس عمومی دعوت و ارشاد نیز صحبت نموده گفت: هدف اساسی ایجاد ریاست های دعوت و ارشاد خیر و اصلاح جامعه می باشد. موصوف همچنان افزود که فرا گرفتن اساسات و اصول دین مقدس اسلام فریضه همه ماست باید در فرا گرفتن آن سعی و تلاش لازم بخرچ دهیم.

مولوی محمد موسی صدیقی رئیس منابع بشری وزارت امور شهدا و معلولین یکی از دیگر سخنرانان این محفل بود، وی در رابطه به ارزش های تعلیمات اسلامی صحبت نموده گفت قرآن کریم رهنمود زندگی بشریت است و آنرا باید الگوی زندگی خویش قرار دهیم.

در ادامه این محفل مفتی عبدالاحد مسعود رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور شهدا و معلولین نیز در این محفل صحبت نموده افزود: خدمت گزاری به دین مقدس اسلام هدف اساسی ریاست دعوت و ارشاد می باشد. وی افزود که این ریاست توانسته به مدت یک سال تمام کارمندان این وزارت را تحت پوشش برنامه  های آموزشی دینی قرار دهند.

 قابل ذکر است که هدف اساسی اخذ امتحان کارمندان وزارت امور شهدا و معلولین تشویق کارمندان جهت افزودن سطح تعلیمات دینی و اسلامی آنان عنوان شده و این ریاست در تلاش است تا در آینده موضوعات را با در نظرداشت توانایی و ظرفیت آنان تدریس نمایند. گفتنی است به کارمندان ممتاز به این پروگرام جهت تشویق و ترغیب آنها یک جلد قرآن عظیم الشان و مقدار پول نقدی به عنوان جوایز برایشان تفویض گردید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۱:۱۳
Background image

برنامه آموزش های فنی و حرفوی پنج ماهه برای یکصد و سی (۱۳۰) تن از ایتام و معلولین مستحق در مرکز حمایوی ورثۀ شهدا و معلولین آغاز گردید

برنامه آموزش های فنی و حرفوی در بخش های ترمیم مبایل، یخچال، آیرکندیشن، وسایل برقی منزل، موتر، موترسایکل، جنراتور، کمپیوتر و آموزش حرفۀ خیاطی به حمایت مالی مؤسسۀ خیریه (HHRD) برای. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۱:۱۳
Background image

بیست و پنج (۲۵) تن از ایتام و معلولین بعد از تکمیل دوره آموزش های حرفوی در ولایت کندهار فارغ گردیدند

به اثر سعی و تلاش مسؤلین ریاست امور شهدا و معلولین ولایت کندهار و با حمایت مالی مؤسسه خیریه منابع بشری، (۲۵) تن ایتام و معلولین که در دوره آموزش های حرفوی، در بخش صابون سازی و شامپوسازی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۳:۲۰
Background image

برای دو هزارو شصت و نه (۲۰۶۹) تن ایتام و خانواده های بی سرپرست کمک های عیدی توزیع گردید

این کمک های عیدی از طرف بنیاد خیریه آیت الله العظمی فیاض و به همکاری ریاست امور شهدا و معلولین ولایت باميان توزیع گردید. در ضمن برای هر فرد مبلغ ۴۰۰ افغانی پول نقد نیز پرداخت گردید.

مح. . .

BACK TO NEWS