برنامه حمایت صحی از یتیمان و معلولین طی نشستی در ریاست توانبخشی معلولین آغاز گردید

nasrat_admin
شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۳
mmd

در برنامه ای که به همین منظور در ریاست توانبخشی معلولین تدویر یافته بود، در آن محترم مولوی عبدالنافع منتفع رئیس توانبخشی معلولین، محترم مفتی فیصل خاموش رئیس اطلاعات و ارتباط عامه، محترم انجنیر شاکرالله امین هماهنگ کنندۀ مؤسسۀ خیریه (HHRD) ، محترم زاهدالله آفاقی آمر بخش حسی و حرکی، محترم علی خان احمدی آمر بخش ذهنی و روانی و مسئولین مربوطه این ریاست حضور داشتند.

برنامه حمایت صحی از ایتام و معلولین با حمایت مالی مؤسسۀ خیریه (HHRD) راه اندازی شده است که به ایتام و معلولین در بخش های مختلف (ذهنی و روانی، فیزیوتراپی، ساخت اندام های مصنوعی، تداوی امراض گوش،گلو و چشم) خدمات صحی ارائه میدارند.

در این برنامه محترم مفتی فیصل خاموش رئیس اطلاعات و ارتباط عامه در رابطه به ثبت ایتام، زنان بیوه و معلولین در این وزارت مطالبی صحبت نموده افزود: روند ثبت نام ایتام، زنان بیوه و معلولین در وزارت امور شهدا و معلولین به شمول مرکز در تمام ولایات کشور (۹۵) فیصد تکمیل گردیده و ثبت نام افرادی که در مناطق دور دست زندگی می کنند نیز ادامه دارد.

وی همچنین افزود: آنعده افرادی که با این وزارت ثبت و راجستر هستند، مساعدت های نقدی ماهانه ایشان از طریق سیستم بانکی به شکل شفاف، منظم و بدون تبیعض پرداخت میگردد.

وی افزود: مسئولیت ما ارائه خدمات به ایتام، خانم های بیوه و معلولین در چارچوب نظام اسلامی است.

محترم مفتی فیصل همچنین از مؤسسات خیریه ای که به ایتام، خانم های بیوه و معلولین کمک می کنند، اظهار امتنان نمود.

در عین حال، محترم انجنیر شاکرالله امین هماهنگ کنندۀ مؤسسۀ خیریه (HHRD) معلومات مفصل از فعالیت های این مؤسسه در مرکز و ولایات کشور ارائه نموده، گفت: این مؤسسه خدمات کمک های نقدی، بدیل معیشت، برنامه های آموزش های حرفوی و تهیه و توزیع مواد غذایی برای ایتام، زنان بیوه و معلولین ارائه می دهد.

وی همچنین از رهبری وزارت امور شهدا و معلولین که همواره با این مؤسسه همکاری نموده، است ابراز امتنان نمود.

قابل ذکر است که روزانه پنجاه تا هشتاد بیمار در مرکز متذکره به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۸:۵۱
Background image

دوصد (۲۰۰) تن یتیم مستحق در ولایت کاپیسا کمک دریافت نمودند

ریاست امور شهدا و معلولین ولایت کاپیسا با حمایت مالی موسسهٔ خیریه زکات مسلمانان آمریکا به (۲۰۰)تن یتیم در این ولایت کمک توزیع کرد.

این کمک ها شامل پول نقد و البسه می شد که برای هر یتیم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۳:۱۴
Background image

هیئت مؤظف ریاست امور شهدا و معلولین ولایت پکتیا روند تصغیهٔ خانه به خانه ایتام، خانم خای بیوه و معلولین را در ولسوالی سید کرم آن ولایت آغاز نمود

به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در روند تثبیت و ثبت نام ایتام، زنان بیوه و معلولین، تیم های بررسی و تصفیه تعیین شده در مرکز و ولسوالی ها، خانه های ایتام، خانم های بیوه و معلولین را از نزدیک. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۲:۹
Background image

دوصد پنجاه (۲۵۰) خانواده نیازمند در ولایت کنر کمک های مواد غذایی دریافت نمودند

ریاست امور شهدا و معلولین ولایت کنر در هماهنگی با مؤسسهٔ (HHRD) در ولسوالی شیگل آن ولایت مواد خوراکی که شامل آرد، برنج، روغن، لوبیا، بوره و نمک میشد برای (۲۵۰) خانواده مستحق توزیع نمود.. . .

BACK TO NEWS