برای عملی سازی استراتژی ملی معلولیت تعهد لازم ضروری است

sadiq_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۲ - ۹:۵۱
sa

برای عملی سازی استراتژی ملی معلولیت تعهد لازم ضروری است

پوهنمل حمیدالله فاروقی سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین روز چهار شنبه، مورخ 11 حمل با رییس موسسه ((HI) Handicap International Afghanistan دیدن نموده و خواستار همکاری همه جانبه برای عملی سازی استراتژی ملی معلولیت شد.

در آغاز سمیع الحق سمیع رییس انجمن دادخواهی معلولین افغانستان صحبت نموده و در مورد فعالیت ها و کارکردهای موسسه هندیکیپ انترنشنل معلومات داد.

در ادامه جوليو اورتيز ارگو و داس رییس موسسه HI در مورد فعالیت ها و پلان های این موسسه برای افراد دارای معلولیت معلومات داده و تعهد سپرد که برای عملی سازی استراتژی ملی معلولیت و سایر فعالیت های مرتبط همکاری همه جانبه خواهد کرد. ایشان تاکید نمود که در هماهنگی و همکاری دولت افغانستان و وزارت امور شهدا و معلولین برای صحت، رفاه و بهتر سازی زندگی ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت همکاری و حمایت خود را دوام خواهد داد.

پوهنمل حمیدالله فاروقی سرپرست وزارت امور شهدا و معلولین از تشریف آوری و همچنان از همکاری، همنشینی و توجه آنها تشکری نمود.

آقای فاروقی کمک های جامعه بین المللی را در طول دو دهه قابل قدر دانسته و خواستار افزایش و دوام کمک آنها شدند.

آقای فاروقی اظهار نمود که رییس جمهور کشور توجه خاص برای ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت داشته و به همین اساس این وزارت را ارتقا داد.

به گفته وی، وضعیت جنگی و مشکلات اقتصادی مانع ایجاد و فراهم سازی تسهیلات بیشتر برای این قشر شده است. اما وعده نمود که به کمک نهادهای بین المللی و توجه جدی حکومت برای کاهش و حل مشکلات گام های عملی برداشته خواهد شد. او بر عملی سازی استراتژی ملی معلولیت بر همکاری و هماهنگی رییس موسسه HI تاکید نموده و خواهان شریک سازی تجربیات، معلومات و دستاوردهای آنها شدند.

قابل یادآوری است، موسسه هندیکیپ انترنشنل در ولایات مختلف برای افراد دارای معلولیت در بخش های صحت ( فزیوتراپی، باز توانایی و ساخت اعضای مصنوعی )، آموزش های حرفوی، دسترسی فزیکی و خود کفای خدمات انجام می دهد.

 

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۱۰
Background image

رئیس امور شهدا و معلولین ولایت پکتیا جلسهٔ را به منظور فراهم نمودن کمک ها به افراد مستحق با وکلای گذر شهر گردیز تدویر نمود

محترم مولوی محمد نبی محمدی رئیس امور شهدا و معلولین ولایت پکتیا طی این جلسهٔ از وکلای گذر مرکز گردیز خواست تا در تثبیت و شناسایی ایتام، زنان بیوه و معلولین مستحق با آن ریاست همکاری همه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۲:۴۶
Background image

رهبری مؤسسه خیریه (HHRD) به رئیس مرکز حمایوی ورثه شهدا و معلولین تقدیر نامه اعطا کرد

رهبری مؤسسه خیریه (HHRD) به منظور عملی نمودن بهتر برنامه های آموزشی حرفوی، خدمات مؤثر، میهن پرستی، همکاری همه جانبه و دستاوردهای اخیر، محترم ملا رحمت الله خالد رئیس مرکز حمایوی ورثه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۱:۴۴
Background image

رئیس امور شهدا و معلولین ولایت غزنی با مسؤل عزیزی بانک در آن ولایت پیرامون چگونگی پرداخت مساعدتها ورثه شهدا و معلولین ملاقات نمود

محترم مولوی محمد انور برادر رئیس امور شهدا و معلولین ولایت غزنی با مسؤل شعبه عزیزی بانک در آن ولایت ملاقات نمود.

در این ملاقات در رابطه به پرداخت کمک های نقدی ماهانه، ایجاد تسهیلات. . .

BACK TO NEWS